Blodomloppet 2016
Välkommen till Blodomloppet i Västerås
Västerås FK arrangerar i samarbete med Blodcentralen nu för 13:e gången, detta motionsarrangemang måndagen den 29 augusti 2016 med första start kl. 18.00. Man går, lunkar eller springer 5 eller 10 km. Start och mål sker på Rocklunda området, fotbollsplanerna norr om ridhuset. För att se bansträckningen gå in på http://blodomloppet.se.
- Distanserna är 5 km eller 10 km med tidtagning.
- Start 10 km 18.00 och 5 km 18.25. Flera startgrupper i varje klass.
- Särskild promenadklass 5 km utan tidtagning.
- För att se banan gå in på blodomloppet.se
- Picknickkasse till alla som ingår i ett lag om 5 deltagare.
- Valfri distans för lagdeltagarna.
- Gemensam uppvärmning före start
- Vätskekontroller ute på banan och vid mål.
- Medalj och T-shirt till alla deltagare.
Anmälan. Det går att anmäla sig individuellt eller som ett lag om 5 st. När du anmäler och betalar för ett lag får ni en välfylld picknickkasse. Anmäl dig via internet www.blodomloppet.se., betala på pg 203845-3 eller bg 5682-6019. Startavgiften är 260 kr, men om man är blodgivare , då betalar man 220 kr (40 kr rabatt). Lagavgiften är 1300 kr, men för varje person i laget som är blodgivare får man 40:- rabatt. Varje lag består av 5 personer.
Om man vill ändra sträcka eller deltagare på tävlingsdagen kostar det 100 kr.
Sista anmälningsdag är 19/8.
Efteranmälan kan göras på www.blodomloppet.se fram till 22 augusti och i samband med nummerlappsutdelningen eller vid starten på tävlingsdagen mellan 15:00-17:30. Vi tar ut en efteranmälningsavgift på 100 kr extra/person. OBS. Ingen efteranmälan för lag.
Nummerlapp och T-shirt kommer att delas ut.
- Torsdagen den 25 augusti i Westinghouse Arena 08:00-18:00
- Fredagen den 26 aug 10:00-18:00 och lördagen den 27 aug 10:00-16:00 ICA Maxi Hälla
- Tävlingsdagen 29 augusti från kl. 15:00 vid starten.
- Om ni hämtar ut för ett lag, ta reda på vilka storlekar era kamrater har.
Frågor besvaras av Västerås FK på telefon 021-13 59 60 eller www.blodomloppet.se