Vi behöver funktionärshjälp vid Blodomloppet 28 augusti

Hej alla ni underbara medlemmar i Västerås friidrottsklubb. En klubb bärs av sina medlemmar och medlemmarna bär klubben. Nu stundar ett av klubbens absolut viktigaste arrangemang – Blodomloppet. Det är inte bara ett arrangemang som ger Västeråsare och närboende ett träningsmål och en chans att kolla av löpformen utan även ett arrangemang som är mycket ekonomiskt viktigt för klubben så att vi kan fortsätta att vara och utvecklas till en av Sveriges bästa friidrottsklubbar och erbjuda våra medlemmar kvalitet inom arena, utrustning, ledare, läger…. Jag skulle därför sätta ett stort värde på om du (och din kompis?) kunde avsätta några timmar för att vara funktionär under blodomloppet.

 

Stort Tack på förhand!

Patrizia Strandman, Ordf VFK

 

 

FUNKTIONÄRSHJÄLP

28 augusti är det dags för Blodomloppet.

Då vi många som hjälper till

Se nedan vad för hjälp vi behöver!

Hör sedan av er till arrangemang@vasterasfriidrott.se eller ring

070-5249391 och tala om vad ni kan hjälpa till med!

 

Blodomloppet 2017    
Uppgift    
Uppsättning från 09:00 6st  
Tävlingsexp. Nr-lappsutdelning första från 15:00 ca 4st  
Tävlingsexp. Efteranmälan från17:00 ca 4st  
     
Matkassar från ca 15:00 10st Kast gänget/ övriga
Sälja korv med bröd (Bauhaus grillar) 2st  
Starter  samling 17:30 1st  
Föråkare cykel 10 km samling 17:30 1st  
Föråkare cykel 5 km  samling 17:30 1st  
Efteråkare efter cykel  10 km samling 17:30 1st  
Efteråkare efter cykel  5 km samling 17:30 1st  
Flaggvakts chef samling 17:00 1st
Flaggvakt från 17:15 38st  
Medaljer 17:30 10-15st Team 01-02 och 04-05 grupper
Vatten och bananer vid mål 17:30 10st Team 02-03
Vatten 10 km (4 km) samling 17:30 ca 8st Crossfit
Vatten 10 km  (8km) samling 17:30 ca 8st Övriga
Vatten 5 km samling 17:30 ca 10st Sprinter gänget